Aantal keer gelezen16

Lieuwe van der Pol afscheid

In de ledenvergadering van de ChristenUnie Súdwest-Fryslân op 31 oktober 2018 nam Lieuwe van der Pol afscheid.

Vanwege andere uitdagingen zoals het werk als oudstenechtpaar binnen de Evangelische Gemeente Sneek, samen met zijn vrouw Hammie en de werkzaamheden in de provinciale fractie van de ChristenUnie Fryslân komt er een einde aan zijn jarenlange werk in de gemeenteraad Súdwest-Fryslân. Lieuwe staat op de voorgestelde kandidatenlijst van de ChristenUnie Fryslân voor de provinciale verkiezingen in 2019.

Met hart en ziel heeft Lieuwe zich ingezet, eerst binnen de RPF en later in de ChristenUnie voor de gemeentelijke politiek. Gedreven en enthousiast was hij altijd. Ondanks tegenslagen vanwege gezondheidsproblemen. Met een vast vertrouwen op God, de basis van heel zijn handelen en spreken.

Van de leden kreeg hij een beeldje, uitbeeldend drie personen, uitgereikt door Sikke Horjus als penningmeester van de afdeling ChristenUnie Súdwest-Fryslân  Het beeldje kan uitgelegd worden als de drie personen die God vertegenwoordigen, de Vader, de Zoon Jezus Christus en de Heilige Geest. Maar ook de drie personen verbonden binnen het gezin: vader en moeder met kind(eren). En verder de relatie met de omgeving van familie, buren, kennissen en inwoners in de gemeente Súdwest-Fryslân, die hun stem aan hem gaven om namens hen te spreken.

Uitreiking van het cadeau/beeldje namens de leden.

Het officiële afscheid van de gemeenteraad Súdwest-Fryslân is in de raadsvergadering van 8 november 2018.

Reacties op 'Lieuwe van der Pol afscheid'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.